fredag 31. august 2012

Høstlig Triumph RUN

Fra Toska kan du se over til Øygarden 
Etter en hel dag med regnbyger så intense at det så ut som det regnet oppover, var det er betydelig bedre vær som ventet deltakerne i høsten nest siste RUN. Likefullt sørget 9 graders varme og lett regnbyger for at det ble et klart høstpreg på turen.


Uansett, de seks syklene som stolte på yr sine spådommer om oppholdsvær, fikk en flott tur rundt på Radøy. Jon ledet oss avgårde på sin Tiger 800, først ut til Toska, hvor vi hadde en kaffe og matpause. Ett parti med litt dårlig vei dekke gjorde at se Tom teste ut Stormen som traktor. Lyden og dra kraften holdt mål, men han bør gjøre noe med dekk valget til neste gang, for grepet var ikke overbevisende. 
Hele gjengen samlet
Etter Toska viste Jon oss litt av det Radøy kan by på av motorsykkelveier og jeg må si jeg ble positivt overrasket. Med tørre veier og skikkelig dagslys kan en ha det mye moro her. Akkurat hvor vi kjørte kan jeg dessverre ikke si noen om. Ikke fordi jeg ikke vil, men jeg har ikke peiling. Men at Manger var sentral merket jeg meg. En oppfordring til alle som har planer å kjøre den vanlige runden nordover på Radøy og hjem på gjennom Austrheim må derfor bli å studere kartet nøye. Her finnes det mange alternativ.

Turen ble avsluttet med enda mer prat på Shell Knarvik, før vi satte kursen ut i nattemørket for å komme oss hjem. 

4 kommentarer:

  1. Grei tur i fint naturlandskap. Regnet gjorde bare gresset enda saftigere å bite i etter mitt lille velt. Tunder Tom.

    SvarSlett
  2. Alt er såre vel når hverken pilot eller doning tar skade, men har du vurdert en Tiger? Eventuelt en ATV når du nå allikevel absolutt skal ut på jordet... :-)

    Ole

    SvarSlett
  3. Er på hytten uten pc og internettforbindelse ellers skulle eg svart deg....Tunder Tom.

    SvarSlett
  4. :-)),så så...
    Som Magne sier, en dag med tørre veier er Radøy en fin plass å være, feks. når finalen i fotball VM går...
    Litt vått, kaldt, litt mørkt men greitt å ha med seg denne turen også. Kjørte rolig hjem med mørkt visir...

    Tigeren trenger nå en vask/smørring etter mange mil rundt i Norge på vått føre.

    God helg folkens!

    Jon8

    SvarSlett