torsdag 21. mai 2015

Vått, men ikke SÅ vått


Det ser som regel alltid verre ut å sitte inn å se ut på regnet enn det er å være ute i regnet. Dette var helt klart tilfelle i kveld også.. For selv om det regnet litt og nok så litt kipt ut fra sofakroken, ble det en fin kveld for motorsykkeltur i kveld også.



Ole satset på at impregnering fra 60-talet
Sannsynligvis mest på grunn av været, men også det faktum at veldig mange fra TiV miljøet er på
kjørekurs på Rudskogen, gjorde at kun tre stykker dukket opp for å reise på RUN denne gangen.
Siden ingen av oss som var der holdt til i Nordhordland og ett kraftigere lavtrykk var ventet inn i løpet av kvelden tok vi oss den frihet til å legge om kursen en smule. På de smale veier gikk derfor turen til Espeland i Arna og Hjelle bakeri som har en liten kafe der. Her var det god plass og såvidt jeg registrerte kom det ingen flere gjester den tiden vi satt der heller. Her bør det nok drives litt mer pr. skal det være liv laga.

Vi fikk uansett satt tennene i godt bakverk, samtidig praten gikk livlig om både det ene og det andre. Faktisk fikk vi også planlagt litt av aktivitetene for høsten og jeg kan røpe såpass at det blir mye spennende å se frem til. Mer info kommer her på bloggen om kort tid.

På hjemveien kjenner jeg hvor herlig det kan være å kjøre, selv om det regner. Jeg er både tørr og varm og føler meg veldig tilfreds. Trafikken er mindre enn det jeg er vant til på Osveien  og for engangs skyld får jeg Søftelandssvingene for meg selv. Jeg gir litt på og kjenner hvor godt dekkene sitter på den våte asfalten. Selvfølgelig roligere enn vanlig, men her er det mye å gå på. Faktisk burde en ha kjørt mye mer i regn for å bli tryggere på vått føre.

Det gjelder tydeligvis for karen jeg nådde igjen på en chopper av ett eller annet slag. Ikke gikk det så fort at det gjorde noe og med hans kjørestillingen hadde det nok gjort seg om knappingen på regnjakken hadde vært på ryggen.  Det så i hvert fall både vått og forknytt ut.
Bare blide fjes - tross litt regn.
For oss som var med, nok en flott motorsykkel kveld. Neste gang satser vi på bedre vær og topp oppmøte igjen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar