Endelig er det klart for ny sesong. Etter en lang vinter skal det bli godt å komme i gang igjen på litt mer jevn basis. Vinteren er blitt brukt til å ta litt forefallende arbeid på Sprint'en og den er nå i meget bra stand.
Så mye som måtte gjøres var det egentlig ikke, men noe har jeg da funnet på. Fiksingen av el.kontakten som er nevnt tidligere var vel den viktigste oppgraderingen denne vinteren
Pro-oiler
En annen ting som jeg håper skal gi en enda enklere mc-hverdag er det automatiske kjedesmører systemet fra Pro-oiler. Grunnen til at jeg velger dette systemet og ikke Scottoiler som de fleste bruker, er flere. For det første slipper jeg å koble meg inn på vackumet fra sykkelen og forstyrrer dermed ikke motoren på noen måte. Pro-oiler har en egen elektrisk pumpe som sørger for smøringen og er blant annet koblet mot speedometeret for å bestemme takten. Dermed ungår (det er i hvert fall teorien) en drypp på garasje gulvet eller andre mer eller mindre egnede steder. Selve installasjonen var enkel og godt beskrevet. Skal skrive mer om hvordan teorien virker i praksis når jeg har fått noen tusen på telleren.
Nytt Dekk.
Egentlig hadde jeg tenkt å bytte dekket bak samtidig med at jeg skiftet foran. Da hadde begge dekkene rullet 8000 km og spesielt framdekketvar blitt svært kantete. Bak derimot var det fortsatt mye mønster, så jeg bestemte meg for å la det stå på litt lengre. Kanskje jeg kunne klare å presse ut noen tusen km til tenkte jeg. Når jeg nå, 5000 km senere, skifter dekket er det fortsatt bra med mønster, men er begynt å bli så tappete at jeg bestemmer meg for å skifte. 13 000 km på ett dekk er meget tilfredsstillende og jeg må si at Brigdstone har imponert med holdbarheten sin. Nå blir det imidlertid Pilot Road 2 og så får vi se hvordan det virker.
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar