onsdag 2. mai 2012

Bilder fra Folgefonna

Ingenting gir mer vårfølelse enn tørre veier, sol og meterhøge brøytekanter. Idag ble rett og slett fristelsen til å ta en liten omvei før middag for stor. Denne gangen var det Folgefonna som lokket med kritthvit snø, knall blå himmel og strålende sol.



Siden det fortsatt var to dager til sommerskisenteret skulle åpnes var jeg ikke helt sikker på om det var mulig å kjøre helt opp. Stort sett var veien oppover tørr og fin, men noen mindre partier med snø og is dekke skapte overraskende store problemer. Pilot Road 3 skal være veldig godt dekk på vått føre, men på vinterføre er de elendig. Jeg gav meg før jeg var kommet helt opp av frykt for å sette meg fast. Jeg var likevel kommet rikelig langt opp til å bli imponert over dette fantastiske landskapet og det er definitivt ikke siste gangen jeg kjører opp denne veien.
Det var en veldig spesiell følelse å kjøre oppover på en svært smal vei omgitt av fem meter høye brøytekanter på begge sider. Det er vanskelig å beskrive følelsen, men turen kan virkelig anbefales.
Under følger en del bilder tatt på turen.







Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar