søndag 13. desember 2009

Oppfrisking av gamle hobbyer

Etter mange år med dårlige unskyldninger som manglende fritid på grunn av barn og famile,har savnet etter en motorsykken bare blitt sterkere og sterkere. Så for 2 sommrer siden bestemte jeg meg for å invistere i en motorsykken for å sjekke om intressen fortsatt var på plass. Etter et par runder med meg selv måtte jeg bare inrømme at intressen var nok helst størst for å kjøre i ledige stunder og at det ikke var så mye ledig tid til mekking.
Husholdningskontoen var ikke så stor at fruen ikke ville oppdage et innhugg til en nyere sykkel, så det ble kjøp av en gammel 84 mod Yamaha 11oo .Denne hadde fått seg en overhaling av 2. gir som er en gjennganger.
Etter første kjøretur så trodde jeg at kjøreferdighetene var rustet helt fast, men resornerte frem til at det måtte ligge litt på sykkelen også. Den sporet i perioder så mye at jeg ikke turde å møte biler på smale veier da jeg hadde bruk for mesteparten av veien selv.Men etter bytte av begge dekkene så var sykkelen som ny å kjøre, og de ble mange turer på ettermiddagene. Stort sett i nærmiljøet fordi jeg ikke stolet helt på sykkel.
Men gnisten var definnetivt tent, så ut på høsten ble denne sykkelen solgt og jakten på en nyere startet.
Var godt fornøyd med Yamahaen så bestemet meg for å prøve å finner en nyere med litt mer moderne egenskaper. Etter noen uker på Finn dukket det opp en 88 mod Fj 1200 som selvfølgelig var noe dyrer en eg hadde tenkt, men den var fint holdt og eid av en voksen mann. Så da var ikke valget så vanskelig. Sykkelen ble hentet og gått gjenom i løpe av vinteren og har i sommer rullet den et par tusen km, blandt annet innom Triump Tiger Scandinavia sitt treff på Veggli. Det får bli en annen historie.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar