søndag 18. juli 2010

Need for Speed

Når Dag og Einar skulle en tur til Tønsberg for å foreta service på syklene, så jeg mitt snitt til å henge meg på for å få meg en fin motorsykkeltur. I utgangspunktet var planen og reise tidelig torsdag morgen, men når både yr og storm var helt samstemt med hensyn til kraftig nedbør på torsdag, ble avreise fremskyndet til onsdag kveld. Det ble ett lykkelig valg, for med solen i ryggen og gradstokken tett i 20 grader la vi avgårde i syv tiden onsdag kveld.
Tørre veier og lite trafikk gjorde rammebetingelsene helt fantastisk og turen var bare helt herlig. Vi vil også gi ti roser til den som har hatt ansvar for asfalteringen i det svingete partiet ned til Haugastøl. Maken til asfalt skal du lete lenge etter her i landet. Ikke en eneste hump, bare herlige svinger til å kose seg glugg i.
 Ny og gammel, flotte sykler begge to
På Geilo var det bare å få opp lavvo'en  før mygg på størrelse med en B-52 gjorde deg om til mål i en gigantisk militærøvelse. Inni i en nesten mygg fri lavvo smakte det godt med ett måltid Real Turmat og en kald Hansa før vi rullet inn og tok natt etter en flott tur.

Neste morgen kunne vi tidelig konstantere at både yr og storm hadde rett, dessverre. Det begynte med lett yr, men økte i intensitet etter hvert. Da vi stoppet for en liten lunch i Veggli bøttet det ned. Det slutte faktisk å regne mens vi satt der og de siste to timene ble kjørt på opp tørkene veier.
Framme hos Classic ble vi som vanlig veldig godt mottatt og roet ned med kaffi og te før vi begynte å rusle litt rundt i butikken. Geir fant frem et Arrow 3-1 anlegg som Dag hadde planer om å sette på Street'n og vi var alle ening om at det ville bli meget bra.
 
Fornøyd gjeng samlet utenfor hos Classic Motorcycles
I utstillingen stod det også en utrolig lekker Speed Triple som tiltrakk seg mye oppmerksomhet. I rød og perle hvit var det virkelig ett smykke som stod der. Kanskje det hadde vært noe for meg, tenkte Dag. Prøve sitte Speed og så tilbake på Street'n. Om igjen og om igjen. Joda, Speed'n er storesøster, ingen tvil om det. Med hånden på hjerte passet den kanskje litt bedre for en mann på to meter også. Hmm. En liten prat med Geir om hva det ville koste med Emilly i innbytte og tilbake i tenke boksen. Nei, nå var det på tide roe ned med en dusj og en kald en på altanen over butikken. Klokken åtte kjørte Geir oss inn til byen for at vi skulle få oss noe mat og avgjørelsen måtte taes. Skulle bli service og ny eksos på Emilly eller skulle det bli rød og hvit Speed Triple SE, Specal Edition. Etter en ekstra prat med Geir i bilen var avgjørelsen tatt. Need for Speed.

Etter å ha jobbet halve natten var Geir klar med nyservet Sprint til Einar og ny klargjort Speed Triple til Dag.
Dermed var det to skitne Sprinter og en flett ny Speed Triple som satte kursen mot Os igjen.
Gliset ble større å større, her etter at de 16 første milene er unnagjort.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar