mandag 22. juni 2009

Westfjord Brit Bike Rally


Det er lenge siden jeg har vært i Eidfjord på treff, i hvert fall med sovepose og telt. Så da sykkelen stod ferdig pakket og klar til å dra på tur fredag etter jobb, var det ikke fritt for at jeg var litt spent på hvordan det ville bli å kjenne på trefflivet igjen.

Jeg kjørte sammen med Janet innover og siden værgudene virket litt ustabile, valgte vi å kjøre over Kvamskogen og langs Hardangerfjorden for å komme til Brimnes. Vi var heldige og slapp regn på turen, selv om vi måtte kjøre en del på temmelig våte veier.



Vel framme på treff plassen i Øvre Eidfjord kunne vi konstantere at vi ikke var blant de første. Sykler og telt overalt og for første gang slo jeg leir i eple hagen. Det har vært litt utvikling siden første treff for 26 år siden og vi kunne nyte en nytappet og kald en av beste fabrikat. Her var det også mulig å få ny grillet mat. Veldig bra opplegg!


Det mange kjente fjes som jeg ikke hadde sitt på mange kilo siden, men også nye folk som jeg ikke hadde truffet før. Stemning var upåklagelig til langt ut i de små timer.



Snurring stod på menyen før i tiden og til min store glede og overraskelse fantes denne fortsatt i butikken og stod derfor selvfølgelig på frokost menyen. Smakte fantastisk sammen med Gilde sine beef burgere gjorde det også.

Ellers så ble lørdagen brukt til å se på alle de fine syklene som var på treffplassen. Her var det tydelig at det var mange som hadde lagt ned mye arbeid og omsorg for å holde liv i de gamle klassikerne. Denne flotte Triton'en til høyre i bildet under, ble kåret til beste spesial bygg av en jury og var virkelig en perle.



Fellestur ble det også, til Sysendammen i år. 17 sykler var vi i rekke opp Måbødalen. Ett flott skue for dem som var så heldig å få se det.


Helge Crnic ledet som vanlig premieutdelingen, men hadde kommet litt tidlig til Eidfjord denne gangen og slet litt med synet i perioder. Han fikk derfor litt problemer med å holde helt kontroll i papirene, men jeg tror alle fikk sine velfortjente premier likevel.



Det så imidlertid ut som at folk koste seg like vel



Det er vel vanskelig å rekrutere noen til å gi 82 år gamle Gunvald og hans kone kamp om prisen for eldste deltaker. I klassen for yngste deltaker burde det imidlertid være fult mulig å få til en større konkurranse. I år var vinneren 30 år.



Her er Sprint'en pakket og klar for hjemnmreise. En tur som ble lagt via Odda, Eikelandsosen og Tysse og gikk i stårlende vær og var en ren nytelse fra start til slutt. Takk til alle som sørger for at treffet fortsatt har stor appell til det engelsk kjørende folket. Jeg kommer igjen neste år.

1 kommentar:

  1. Flott reportasje Magne!
    Når det gjelder mine påståtte synsproblemer og roting med papirer, så må det ha vært noe jeg spiste på veien inn som forårsaket dette....

    SvarSlett